• NLdoet vrijwilligersactie
    • NLdoet zet vrijwillige inzet in de spotlights en stimuleert iedereen om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken
    • Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele sociale initiatieven

NLdoet 2015 groot succes

Het Oranje Fonds organiseerde op 20 en 21 maart 2015, samen met duizenden organisaties in het land, NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwillige inzet in de spotlights en stimuleert iedereen om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken. De afgelopen 10 jaar zijn er maar liefst 40.000 klussen geklaard en hebben 1,5 miljoen mensen deelgenomen.

Ook dit jaar waren er enkele aardige vrijwilligers die hun handen uit hun mouwen hadden gestoken bij ons initiatief "BeeZonder". Uit omstreken werden wij geholpen door

Clemens en Lieke de Witte, uit Made
Nasir Khan, uit Breda
Pascal Koster, uit Oosterhout NBr.
Gurth Passania, uit Oosterhout NBr.

Deze mensen hebben de start van de verbouwing aan de achterzijde van het pand gemaakt. Dik 700 schroeven zijn er geschroefd en meer dan 320 klosjes zijn er gemaakt om de nieuwe verhoogde vloer achter te kunnen realiseren. Een deel van vloer is inmiddels gelegd en het andere deel zal snel volgen. Dankzij hun medewerking is er flink wat achterstallig werk weggewerkt en kunnen wij weer verder met onze werkzaamheden. Gamma Oosterhout heeft ons mede gesponsord met speciale korting op onze klusbenodigdheden. Dat scheelde al gauw dik 70 euro op onze inkoop. Daarmee konden wij onze houten balken, schroeven, klusmateriaal, zitzakken en moestuinen voor op de speelplaats mee betalen. De heerlijke lunch werd goed gezorgd door de dames Wenda Koster en Thessa Boetzkes. De vrijwilligers werden na afloop beloond met een Gamma Kortingsbon, een Oorkonde en een stevige handdruk als dank voor hun inspanning.

Namens bestuur en medewerkers willen wij de vrijwilligers van NLdoet 2015 hartelijk bedanken voor hun vrijwillige inzet !

Volgend jaar is er weer een nieuwe NLdoet. Deze vindt plaats op 11 en 12 maart 2016. Noteer deze datum alvast in uw agenda.

Onze klussen staan er dan weer bij.
Wij hopen op uw komst.

zaterdag, maart 21, 2015 - 22:00