• Prikkelarm wonen in het bos en toch dichtbij alledaagse voorzieningen
    • De projectgroep ‘Samen Sterk’ zoekt ouders van kinderen met een verstandelijke beperking die interesse hebben in het project

Prestigieuze plannen voor woonzorgpark grens Breda

Prikkelarm wonen in het bos en toch dichtbij de voorzieningen. Stichting Marijn, kennismotor van het project ‘Samen Sterk’ wil voor dertig tot veertig verstandelijk beperkte jongeren zo’n woonzorgpark realiseren.

Vijf ouders van kinderen met een verstandelijke beperking hebben de handen ineengeslagen. Zij werken aan het ambitieuze plan voor het woonzorgpark, waarvan de contouren steeds meer zichtbaar worden. Zo zijn gesprekken gevoerd met Winters bouw & ontwikkeling en de zorginstellingen Prisma en Amarant. Ook het bestemmingsplan van het beoogde perceel, waar de vijf tot zes woningen moeten verrijzen, wordt momenteel onderhanden genomen. De gemeente Breda zal positief geprikkeld worden om dit prestigieuze woonzorgpark, dat in een maatschappelijk behoefte voorziet, van de grond te laten komen.

De projectgroep ‘Samen Sterk’ zoekt ouders van kinderen met een verstandelijke beperking die interesse hebben in het project en die graag de regie in eigen hand willen houden. ‘Samen Sterk’ onderscheidt zicht ten opzichte van andere woonvoorzieningen door het scheiden van de componenten zorg en wonen. Hierdoor krijgen ouders en jongeren meer keuzevrijheid bij het regelen van de zorg. Daarbij draagt het project bij aan het terugdringen van de wachtlijsten die de huidige woonvoorzieningen van de verschillende zorgaanbieders kenmerken.

Het ambitieuze project zal in zo’n drie tot vijf jaar worden gerealiseerd. Het woonzorgpark zal bestaan uit vijf tot zes brandveilige woningen, die opgaan in de natuurlijke omgeving. Per woning kunnen zes jongeren wonen.

Voor meer informatie:

STICHTING MARIJN

Pascal Koster

Batelaar 33

4907KH, Oosterhout NB

Tel. 0162 - 78 55 55 / Mobiel 06 - 21 85 45 81

www.stichting-marijn.n

Dit artikel hoort bij het project:
Wooninitiatief
maandag, oktober 31, 2016 - 11:17